Redenen waarom klanten liever fysiek shoppen

Waar de online wereld ons halve verkoopcentrum heeft beïnvloedt, blijft fysiek shoppen toch een voorkeur behouden onder een diverse groep mensen in deze samenleving. Vooral door deze corona crisis zul je denken dat minder mensen geneigd zijn om naar een fysieke winkel te gaan. Desalniettemin is het nog steeds interessant om een fysieke winkel te hebben. Waarom? Wij leggen het je uit!

Sociale contacten

Wist jij dat veel van de mensen fysiek willen shoppen puur en alleen omdat ze dan even ‘onder de mensen’ zijn? We blijven mensen en dat betekent dat we veel waarde hechten aan sociale contacten. Door naar een fysieke winkel te gaan heb je aanspraak met mensen en ben je betrokken onder de mensen. 

Meteen het juiste product

Bij het bestellen van een online product is het vaak nog maar de vraag of de juiste maat is en of het je staat. In een fysieke winkel heb je meteen toegang tot de juiste producten waardoor de kans groter is dat je een geschikt product mee naar huis neemt.

Het milieu

Het retourneren van producten is ontzettend slecht voor het milieu. De meeste online winkels verkopen het product na retourneren niet meer. Om deze reden is fysiek shoppen veel beter voor het milieu, omdat de kans kleiner is dat iets geretourneerd wordt!

Advies

In een fysieke winkel is er altijd iemand die je kan helpen. Personeel heeft namelijk veel kennis over het product en hebben affiniteit met de mode. Zij kunnen je dus heel goed helpen wanneer je er zelf even niet uitkomt. 

Sfeer

Mensen gaan ook naar een fysieke winkel door de sfeer. Ieder merk heeft zijn eigen logo, gevelreclame, interieur en vooral geur.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *